برگزاری دومین نشست آموزشی آسیب شناسی فرهنگی اجتماعی نسل جوان

دومین نشست دوره آموزشی هدایت فرهنگی با موضوع آسیب شناسی فرهنگی اجتماعی نسل جوان با حضور اعضاء کانون فرهنگی الزهراء(س) نطنز در فرهنگسرای کوثر شهرداری نطنز برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان، دومین نشست آموزشی طرح هدایت فرهنگی در ایام اوقات فراغت با موضوع آسیب شناس فرهنگی اجتماعی نسل جوان با سخنرانی حجت الاسلام لونی از اساتید حوزه و دانشگاه در محل فرهنگسرای کوثر شهرداری نطنز با همکاری کانون فرهنگی الزهراء(س) برگزار شد.

حجت الاسلام لونی در دومین نشست آشنایی با آسیب های فرهنگی اجتماعی نسل جوان به تبیین نقش مکاتب غربی پرداخت و اظهار داشت: در بهترین فرض اولا اینکه با عقل خود به دنبال یافتن سعادت و حقیقت هستند و دومین نکته اینکه ما در حال مشاهده آن هستیم این است که محصول مکتب های غربی انسان منهای خداست و این یعنی که انسان دیگر نیاز به معیار و مقیاسی برای حق و باطل ندارد و مسئولیت در برابر پروردگار و وجدان معنا ندارد چون وقتی که خدا نباشد وجدان هم به سمتی حرکت می کند که کم کم نسبت به مسائل غیراخلاقی بی توجه می شود و وقتی هم که مسئولیت نباشد معنایش این است که در دنیا هر کاری می شود کرد و اینجاست که ظلم، ستم، ترویج بی بند وباری، تجارت زنان، تجاوزهای جنسی، اعتیاد و ... توجیه پیدا می کند و به روال عادی در جهان تبدیل می شود.

وی افزود: لذا وقتی ما با هنر، سیاست، علم و هر وجهی از تمدن کنونی غرب روبرو می شویم می بینیم هویت دینی و ملیت ما مورد تحقیر قرار می گیرد و چون می بینند دین توانسته ظرفیت خوبی برای سعادت و ایجاد آرامش بشر نشان دهد و پوچی این مکاتب را نمایان کند لذا تلاش می کنند نشان دهند دین ناتوان، متناقض، و فاقد پاسخگویی به نیازهای بشر است.

وی در ادامه اظهار داشت: اما اگر ما بتوانیم چهره درخشان دین را به درستی درک کنیم و بشناسیم خواهیم دید حقیقتا اسلام است که جایگاه زن بیشتر توجه دارد یا مکاتب غربی، حقیقتا اسلام است به آزادی بیشتر اهمیت می دهد یا مکاتب غربی، ره آورد اسلام برای سعادت بشر بیشتر است یا مکاتب غربی.

حجت الاسلام لونی در بخشی دیگر از سخنان به تلاش دشمن برای جابجا کردن نقش و شخصیت زنان و مردان اشاره و اظهار داشت: جابجا کردن نقش و شخصیت زنان و مردان خیانت دنیای غرب به انسان بوده است درحالیکه زن باید کانون عواطف خانواده باشد و حقیقتا این جای سوال دارد که با حضور زنان در فضای کسب و کار و فرسوده کردن روح و جان آنها آنها با دستمزدی به مراتب کمتر از مردان چه خدمتی در حق زنان می شود و این چگونه موجب ارتقاء و کرامت زن در جامعه می شود در حالی که در نگاه اسلام بر ارتقاء علمی، شخصیتی و عرفانی زنان تاکید می کند و رعایت حرمت و شخصیت و حتی حقوق زنان را در خانه واجب می داند و احکام و تکالیف سنگینی را برای مردان قرار داده است.

وی افزود: قرار دادن زن در معرض روابط اجتماعی غلط و ایجاد فضای اختلاط و دمیدن بر تنور وسوسه ها و گرایشات زن و مرد خود از مهمترین آسیب های فرهنگی اجتماعی نسل جوان است چرا که ایجاد تخیلات غلط، وسوسه ها، تامین غرایز خارج از کانال طبیعی، فرصت درک لذت معنویت، رشد، پیشرفت و نوآوری را از جوان سلب می کند و جامعه را از ظرفیت نسل جوان محروم می نماید.

شایان ذکر است دوره آموزشی هدایت فرهنگی با همکاری کانون های فرهنگی حضرت ابوالفضل(ع) اریسمان، الزهراء(س) و امام رضا(ع) نطنز با حضور مسئولین و اعضاء این کانون ها برگزار می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد