پیام رهبر معظم انقلاب به حجاج بیت‌الله الحرام:

هیچ معروفی برتر از نجات ملت‌ها از چنگال قدرت اهریمنی نیست

سیاست > رهبری  - رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به حجاج بیت‌الله الحرام رهنمودهایی داشتند که در بخشی از آن آمده است: هیچ معروفی برتر از نجات ملت‌ها از چنگال قدرت اهریمنی استکبار و هیچ منکری زشت‌تر از وابستگی و خدمت به مستکبران نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری، متن کامل این پیام به این شرح است:

پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به کنگره عظیم حج

ادامه مطلب ...

روش های صحیح مطالعه

بارها شنیده ایم که دانش آموز یا دانشجویی می گوید :


http://www.aftab.ir/articles/science_education/education_training/images/6e8a30e542cb831facfdce1cceb0ae21.jpg


(( دیگرحال و حوصله خواندن این کتاب را ندارم ))یا ((آنقدرازاین کتاب خسته شده ام که قابل گفتن نیست))ویا ((هرچقدرمیخوانم مثل اینکه کمتر یاد می گیریم))ویا ((10 بار خواندم و تکرار کردم ولی بازهم یاد نگرفتم))به راستی مشکل چیست ؟ آیا برای یادگیری درس واقعا" باید 10 بار کتاب را خواند ؟ آیا باید دروس خود را پشت سرهم مرورکرد؟وآیا بایددهها بار درس راتکرارکردتا یادگرفت ؟ مطمئنا" اگر چنین باشد ، مطالعه کاری سخت و طاقت فرسا است . اما واقعیت چیزی دیگر است . واقعیت آن است که این گروه از فراگیران ، روش صحیح مطالعه را نمی دانند و متاسفانه در مدرسه و دانشگاه هم چیزی راجع به چگونه درس خواندن نمی آموزند . یادگیری و مطالعه ، رابطه ای تنگاتنگ و مستقیم با یکدیگر دارند، تا جایی که می توان این دو را لازم و ملزوم یکدیگر دانست. برای اینکه میزان یادگیری افزایش یابد باید قبل از هرچیز مطالعه ای فعال و پویا داشت .

ادامه مطلب ...

تمرکز حواس هنگام مطالعه و روشها ی تقویت آن

The image “http://www.ido.ir/myhtml/article/1386/m08/13860823161.jpg” cannot be displayed, because it contains errors.


نویسنده: سید حشمت الله مرتضوی زاده

انسان ، به سبب ویژگیهای بی نظیرش در میان همه موجودات ، عنوان اشرف مخلوقات را به خود اختصاص داده است. او استعداد خاص تفکر و یادگیری دارد که به او اجازه می دهد اعمال خاص انجام دهد .

نتایج اعمالش را پیش بینی و ارزیابی کند .تغییر و تحولات گوناگون و سریعی را در عرصه علم و فناوری به وجود آورد. آنچنان که به قول تافلر دنیا را به دهکده ای تبدیل کند که اطلاعات را در سریع ترین زمان ممکن از قاره ای به قاره دیگر انتقال دهد .

بنابراین بر اثر پیشرفت سریع و غیر قابل انتظاری که در قلمرو دانش و فناوری طی چند قرن اخیر نصیب انسان شده است حجم اطلاعات و دانسته های بشری روز به روز به طور سر سام آوری در حال افزایش است.

بر دانش آموزان و دانشجویان لازم است که هرچه سریعتر خود را با این تغییر و تحولات همگام سازند. در این راستا، بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان کوشش زیاد می کنند .

بسیار مطالعه می کنند اما به دلیل عدم توانایی در تمرکز حواس، هنگام مطالعه نمی توانند به نتیجه د لخواه دست یابند. وجود چنین مشکلی در میان دانش آموزان و دانشجویان ما باعث شد تا به نگارش این مقاله بپردازم.

ادامه مطلب ...

لذت کتاب به رغم اینترنت


http://mobayl88.persiangig.com/icon/book-mobile%20(NasleMan.tk).jpg




نویسنده: مهرى حقانى

برنده نوبل ادبیات ۲۰۰۷ در سخنرانى پیش از اهداى جایزه، نگران نکته جدیدى در موضوع کتاب است: «استفاده از اینترنت به جاى کتاب.

ادامه مطلب ...

به مناسب هفته کتاب و کتابخوانی

چگونه کودکان خود را به کتاب و کتابخوانی عادت بدهیم؟





http://health.more4kids.info/uploads/Image/inattentive-child.jpg

ادامه مطلب ...

کتاب و کتاب خوانی از منظر مقام معظم رهبری


مقام معظم رهبری


-کتاب خوب می‌خواهیم؛ سالم و مقوی

-رمزگشایی یک حقیقت تاریخی

-گنجینه ثروت بشری

-حرمان عظیم

-انس با کتاب؛ هر طور شده

-باید اعتراف کنیم

-به قلبم فشار می‌آید

-وظیفه ملی؛ واجب دینی

-کم‌کاریم

-این‌ها باقی می‌ماند

-غذای سالم و مقوی؛ لطفاً

-اگر بى‌فرهنگ و تاریخ بودیم...

-سبد خرید خانوار

-کتابخانه را خریدیم

-کاغذ؛ صرفه‌جویی و بازیافت

-دلم سوخت

اندکى بعد از کوتاه‌مدت

-جای کتاب؛ هیچ‌ چیز

-چند وظیفه بزرگ

-تولید و احیای کتاب‌های خوب

-بالاتر از این‌ها...

-کمیت بالا

-گستره نیازها و مسؤولیت دولت

-استثنا

-کتاب عملیاتی

-مزد بیشتر

-جوابی نداریم

-به اعتماد ما می‌آیند

-کتاب مقدس مهاجمان فرهنگی

-کتاب انقلاب

-این کتاب افسانه نیست

ادامه مطلب ...

توصیه‌های رهبری به زوج‌های جوان پای سفره عقد

توصیه‌های رهبری به زوج‌های جوان پای سفره عقد

در اولین روز ذی‌الحجه، سال‌روز ازدواج امیرالمومنین(ع) و حضرت زهرا(س)، میزبان حجت‌الاسلام و المسلمین حاج علی‌اکبری، رییس سابق سازمان ملی جوانان بودیم؛ گردآورنده‌ «مطلع عشق»، کتابِ توصیه‌های رهبر انقلاب به زوج‌های جوان برای آغاز زندگی مشترک‌شان. استقبال قابل توجه خانواده‌ها و جوانان از این اثر، ما را بر آن داشت تا به مناسبت «روز ملی ازدواج» پای صحبت‌های او بنشینیم.


ادامه مطلب ...

گلهایی معطر از بوستان احادیث امام باقر(ع)

چهل حدیث


1- چه بسا شخص حریص بر امری از امور دنیا ، که بدان دست یافته و باعث نافرجامی و بدبختی او گردیده است ، و چه بسا کسی که برای امری از امور آخرت کراهت داشته و بدان رسیده ، ولی به وسیله آن سعادتمند گردیده است . بحارالانوار ، دار احیاء الترا العربی ، ج 75، ص (166)


ادامه مطلب ...

شهادت امام محمد باقر(ع) بر همه دوستداران آن حضرت تسلیت باد


http://www.didebartar-print.com/images/1154.jpg


پای سخن امام محمد باقر(ع)


 هفتاد و چند داغ شقایق

تنها تر ین غر یب  دیار  مد ینه  بود

او مرد علم و زهد و وقار و سکینه بود

صد باب علم از کلماتش گشوده شد

در بین عالمان به  خدا بی قرینه بود

این خا نواده  نسل نجات و هدایتند

او نا خدای پنجمی  این  سفینه  بود

نا ن آور  همیشة  هر  کو دک  یتیم

بر شانه های خستة او جای پینه  بود

آتش گرفته باغ  دلش  از  شراره ای

سهم  امام  خستة  ما  زهر  کینه بود

همواره آسمان دلش رنگ لاله داشت

هفتاد و چند داغ  شقایق به سینه بود

دشت نگاه  او پُرِ گلهای اشک  بود

یاد آور حکایت  سقا و مشک  بود

 

 

برگرفته از وبلاگ کاروان


ادامه مطلب ...

برگزاری طرح حلقه معرفت در کانون فرهنگی الزهراء


به گزارش روابط عمومی کانون فرهنگی الزهراء نطنز طرح حلقه معرفت باهدف آشنایی نسل جوان در حوزه معارف دینی، آسیبهای فرهنگی، فرقه شناسی، دشمن شناسی و ... آغاز به کار نمود.

علیرضا کریمی مسئول کانون فرهنگی الزهرا در این خصوص اظهار داشت: با توجه به نزدیک شدن به عید غدیر (عید ولایت) و هجمه ای که علیه تشیع در ارتباط با محبت و ارتباطش با اهل بیت(ع) صورت می گیرد نخستین سلسله مباحث این حلقه طی سه هفته اخیر در خصوص آشنایی با فرقه وهابیت، مبانی فکری، سابقه تاریخی و بررسی شبهات آنان علیه تشیع با حضور آقای حاجی جمالی برگزار گردید.

وی افزود: آنچه که ضرورت بحث در این خصوص را افزون میکند این است که وهابیت اتحاد جهان اسلام را نشانه گرفته و تبیین جایگاه شفاعت، توسل، تبرک و نیز محبت و ارتباط با خاندان اهل بیت(ع) از دیدگاه قرآن و روایات متواتر اهل سنت(ع) این هدف شوم آنان را ناکام می گذارد.




مقالات پیرامون ازدواج

ازدواج















۱- چرا تنها بمونیم

2- هفت خوان ازدواج

3- اصلاح الگوی مصرف در ازدواج

4- اندر مصائب مقدمات عروسی

5- آخرین قیمت دختر خانم ها

6- استرس قبل از ازدواج

۷-شنیدنی‌ترین روایت عاشقی

۸-چه کنم با قلب شکسته

۹- تفاهم های قلابی

10- وقتی ازدواج ویرانگر می شود

11- خطاهای دخترانه در ازدواج

12- بر سر دو راهی تاهل یا تجرد

13- یا دختر شاه پریان یا هیچ کس

۱۴-افزایش تجرد دختران تحصیل کرده

۱۵-درس هایی برای انتخاب بهتر همسر

۱۶-تاثیر روابط دختر و پسر بر ازدواج



برای خواندن مقالات به ادامه مطلب مراجعه نمایید.

ادامه مطلب ...

وبژه نامه سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س)


The image “http://www.emdadgaran.com/includes/FCKeditor/upload/91(5).jpg” cannot be displayed, because it contains errors.



فاطمه زهرا علیهاالسلام دختر پیغمبر اکرم و از دوشیزگان ممتاز عصر خویش بود. پدر و مادرش از اصیل ترین و شریف ترین خانواده های قریش بودند. از حیث جمال ظاهری و کمالات معنوی و اخلاقی از پدر و مادر شریفش ارث می برد. و به عالیترین کمالات انسانی آراسته بود. شخصیت و عظمت پیامبر اکرم روز به روز در انظار مردم بالا می رفت و قدرت و شوکت او زیادتر می شد به همین علت دختر عزیزش زهرا (علیها السلام) همواره مورد توجه بزرگان قریش و رجال با شخصیت و ثروتمند قرار داشت هر از چندگاه از او خواستگاری می کردند اما پیامبر با خواستگاران طوری رفتار می کرد که می پنداشتند مورد غضب پیامبر قرار گرفته اند.

رسول خدا فاطمه را برای علی (علیه السلام) نگاه داشته بود و مایل بود از جانب او پیشنهاد شود. پیامبر از جانب خدا مأمور بود که نور را با نور به ازدواج در آورد.
پیشنهاد به علی:
اصحاب رسول خدا احساس کرده بودند که پیغمبر اکرم تمایل دارد فاطمه (علیها السلام) را با علی پیوند ازدواج دهد، ولی از جانب علی پیشنهادی نمی شد. یک روز عمر و ابوبکر و سعد بن معاذ و گروهی دیگر که پیامبر تقاضای ازدواج آنها را رد کرده بود در مسجد گرد آمده بودند و از هر دری سخن می گفتند. در این بین سخن از فاطمه به میان آمد. ابوبکر گفت: مدتی است که اعیان و اشراف عرب فاطمه علیهاالسلام را خواستگاری می نمایند اما پیغمبر اکرم پیشنهاد احدی را نپذیرفته و در جوابشان می فرماید: تعیین همسر فاطمه با خداست.برای همه روشن بود که خدا وپیغمبر، فاطمه را برای علی علیه السلام نگاهداشته اند. سپس به «عمر» و «سعد بن معاذ» گفت: حاضرید به اتفاق هم نزد علی برویم و جریان را برایش تشریح کنیم و اگر به ازدواج مایل بود همراهیش کنیم؟! آنها از این پیشنهاد استقبال و او را در این کار تشویق کردند.
سلمان فارسی می گوید: عمر و ابوبکر و سعد بن معاذ بدین قصد از مسجد خارج شدند و به جانب آن حضرت شتافتند.علی (ع) فرمود: از کجا می آیید و به چه منظور اینجا آمده اید؟ ابوبکر گفت: یا علی تو در تمام کمالات بر سایرین برتری داری، و از موقعیت خود و علاقه ایکه رسول خدا به تو دارد کاملاً آگاهی. اشراف و بزرگان قریش برای خواستگاری فاطمه علیها السلام آمده اند ولی پیغمبر صلی الله علیه وآله دست رد به سینه همه زده و تعیین همسر فاطمه را به دستور خدا حواله داده است. گمان می کنم خدا و رسول، فاطمه را برای تو گذاشته اند. و شخص دیگری قابلیت این افتخار را ندارد.

ادامه مطلب ...